Projekt zimowy AIESEC
  • 0 komentarzy

We wrześniu w naszej szkole ruszył pilotażowy projekt wprowadzania metody CLIL na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej w klasie I a.

Wychowawczyni klasy, p. Marta Skrok, wprowadza wyrażenia i zdania w języku angielskim na edukacji matematycznej, przyrodniczej, czy polonistycznej. Pani Agnieszka Rożek śpiewa z pierwszakami piosenki, a p. Jolanta Sitarska wydaje po angielsku polecenia na lekcji wychowania fizycznego. Rozwój kompetencji językowych dzieci wspierają dodatkowe godziny języka angielskiego (łącznie pięć tygodniowo). Pod okiem nauczyciela, p. Grażyny Wawrzonek, uczą się słownictwa, które obejmuje nazwy kształtów geometrycznych, nazwy warzyw i owoców, czy zasad zachowania się na drodze. Następnie, poznane słownictwo jest wykorzystane przez innych nauczycieli. Sprawia to, iż strefa komfortu komunikacyjnego naszych uczniów nie zamyka się w pracowni językowej. Uczniowie nabierają odwagi do posługiwania się językiem angielskim w codziennych sytuacjach także dzięki współpracy z organizacją AIESEC. Kiedy w szkole pojawia się wolontariusz z innego kraju, dzieci mają okazję sprawdzić swoją znajomość angielskiego, nauczyć się czegoś nowego i przełamać budujące się bariery językowe. Uczniowie bawią się angielskim nie tylko podczas obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ale także na przerwach, czy w trakcie posiłków, a fiszki przyczepione do różnych przedmiotów i miejsc w szkole jeszcze bardziej poszerzają znajomość słownictwa oraz zachęcają do posługiwania się angielskim w codziennych sytuacjach.

Wszystkie te działania przygotowują naszych pierwszoklasistów do zostania pierwszą w naszym mieście klasą dwujęzyczną.

Opublikuj w swoim portalu

Autorem wpisu jest: admin