Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei dwujęzyczności z wykorzystaniem metody CLIL (Content and Language Integrated Learning) czyli zintegrowanego kształcenia przedmiotowo- językowego oraz narzędzi ICT. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do poszerzania zasobu słownictwa w języku angielskim o terminologię muzyczną oraz do samorzutnego stosowania języka w życiu codziennym. Język angielski jest traktowany jako narzędzie do zdobywania wiedzy w myśl zasad CLIL a narzędzia technologii informacyjno- komunikacyjnej mają za zadanie uatrakcyjnić zajęcia i zachęcić uczniów do zdobywania wiedzy oraz kształcić kompetencje cyfrowe uczniów.
Cele wprowadzenia innowacji:
- Stosowanie metody CLIL przyczynia się do rozwoju u uczniów umiejętności miękkich takich jak:
- komunikatywność,
- myślenie przedsiębiorcze,
- rozwiązywanie problemów,
- zarządzania czasem,
- praca zespołowa,
- Kształcenie według metodologii CLIL przynosi lepszą znajomość języka angielskiego,
- zachęca uczniów do większej aktywności umysłowej w procesie uczenia się,
- podnosi jakość nauczania języków obcych.
- Motywowanie ucznia do nauki
- Motywowanie do samodzielnej pracy
- Wykształcenie w uczniu przekonania o celowości podejmowanych działań
- Wprowadzenie poczucia odpowiedzialności za własne uczenie się
- Rozwijanie kreatywności ucznia
- Zainteresowanie uczniów przedmiotem
- Rozwijanie zainteresowań muzycznych