Music in English

Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei dwujęzyczności z wykorzystaniem metody CLIL (Content and Language Integrated Learning) czyli zintegrowanego kształcenia przedmiotowo- językowego oraz narzędzi ICT. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do poszerzania zasobu słownictwa  w języku angielskim o terminologię muzyczną oraz do samorzutnego stosowania języka w życiu codziennym. Język angielski jest traktowany jako narzędzie do zdobywania wiedzy w myśl zasad CLIL a narzędzia technologii informacyjno- komunikacyjnej mają za zadanie uatrakcyjnić zajęcia i zachęcić uczniów do zdobywania wiedzy oraz kształcić kompetencje cyfrowe uczniów.

Cele wprowadzenia innowacji:

  • Stosowanie metody CLIL przyczynia się do rozwoju u uczniów umiejętności miękkich takich jak:
    • komunikatywność,
    • myślenie przedsiębiorcze,
    • rozwiązywanie problemów,
    • zarządzania czasem,
    • praca zespołowa,
  • Kształcenie według metodologii CLIL przynosi lepszą znajomość języka angielskiego,
  • zachęca uczniów do większej aktywności umysłowej w procesie uczenia się,
  • podnosi jakość nauczania języków obcych.
  • Motywowanie ucznia do nauki
  • Motywowanie do samodzielnej pracy
  • Wykształcenie w uczniu przekonania o celowości podejmowanych działań
  • Wprowadzenie poczucia odpowiedzialności za własne uczenie się
  • Rozwijanie kreatywności ucznia
  • Zainteresowanie uczniów przedmiotem
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych