KONCEPCJA PRACY SZKOŁY
Tylko siła pracy i ofiary może zbawić tak człowieka jak i naród, byle praca płynęła z miłości obowiązku, ofiara zaś, z miłości Boga i bliźniego.św. Zygmunt Szczęsny Feliński
„BÓG – HONOR – OJCZYZNA”
Misja
Nasza szkoła:
- wychowanie i kształcenie jest oparte na chrześcijańskim systemie wartości,
- wychowuje do szlachetności, pracowitości, odpowiedzialności, empatii, prawości,
- daje poczucie bezpieczeństwa, które wspiera harmonijny rozwój ucznia.
zadania i program szkoły zmierzają do zapewnienia spójności pomiędzy wiarą i życiem, - uwrażliwia na piękno i odpowiedzialność za dar przyrody jako dzieło Stwórcy,
- zapewnia wysoki poziom nauczania, którym kieruje wykwalifikowana i ciągle doskonaląca się kadra,
- zapewnia indywidualne podejście do każdego ucznia, sprzyja wzajemnemu zaufaniu,
- kształci kompetencje kluczowe, które stanowią połączenie wiedzy, umiejętności i postaw uważanych za niezbędne dla potrzeb samorealizacji i rozwoju osobistego, aktywnego obywatelstwa, integracji społecznej oraz zatrudnienia,
- szkoła stwarza warunki do harmonijnego rozwoju różnych dziedzin osobowości wychowanka,
- oferuje uczniowi opiekę nauczyciela tutora, który wspiera jego rozwój.
tworzy wspólnotę uczniów, nauczycieli, rodziców, w której nikt nie jest anonimowy, - współpracuje z rodzicami lub opiekunami w dziedzinie wychowania,
- posiada bogaty wachlarz pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- rozwija zainteresowania dzieci poprzez dodatkowe zajęcia pozalekcyjne,
WIZJA
Pragniemy, aby absolwent naszej szkoły:
- kochał Boga i miał świadomość, że jest Jego ukochanym dzieckiem oraz wartościowym człowiekiem,
- kochał Ojczyznę – Polskę, świadomie podejmował naukę i pracę dla jej dobra,
starał się żyć wartościami ewangelicznymi, rozwijając w sobie świadomość ,,bycia chrześcijaninem’’, był człowiekiem autentycznej wiary, - był człowiekiem o wszechstronnie rozwiniętej osobowości: reprezentujący wysoki poziom intelektualny, psychiczny, społeczny, zdrowotny, moralny, kulturalny, na miarę możliwości indywidualnych,
- był człowiekiem o wysokiej kulturze osobistej, posiadał szerokie horyzonty wiedzy i z odwagą podejmował nowe wyzwania,
- był wrażliwy na potrzeby innych i wstawiał się za słabszymi,
- miał poczucie własnej wartości, wiary we własne siły, możliwości i umiejętności,
- posiadał umiejętność komunikowania się w językach obcych i czerpał pozytywne wzorce z innych kultur, szanując ich tradycje i różnorodność,
Pragniemy, aby rodzice:
- czynnie współpracowali ze szkołą współtworząc atmosferę i tradycję szkoły,
- poprzez swoją chrześcijańską i patriotyczną postawę stanowili wzorzec dla zachowań swoich dzieci,
- dawali odważne świadectwo wiary miłości Boga i bliźniego,
- przyczyniali się do spójnego oddziaływania szkoły i domu,
- promowali szkole w środowisku lokalnym,
- wspierali placówkę w podejmowanych działaniach dydaktyczno – wychowawczych,
Pragniemy, aby nauczyciele:
- byli świadkami wiary, ludźmi bogatymi duchowo,
- byli ludźmi kreatywnymi, twórczymi, pełnymi inicjatywy i zaangażowania,
- towarzyszyli swoim podopiecznym w ich potrzebach emocjonalnych, duchowych, intelektualnych i kulturowych,
- chętnie podejmowali różne formy doskonalenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- byli współodpowiedzialni za budowanie i tworzenie placówki,
Pragniemy, aby nasza placówka:
- była przejrzystym znakiem autentycznej wiary i miłości Boga, człowieka, Ojczyzny,
- była prekursorem nowych, kreatywnych rozwiązań edukacyjnych, służących przestronnemu rozwojowi uczniów,
- troszczyła się o dobro wspólne w życiu rodzinnym i społecznym,
- budowała cywilizację miłości w środowisku lokalnym,
- współdziałała dla dobra mieszkańców i instytucji zewnętrznych,
- budowała dobrą wartość edukacji we współpracy z innymi jednostkami oświatowymi,
- wykazywała ciągłą troskę o aktualne doposażenie,
- korzystała z różnego rodzaju projektów sprzyjających rozwojowi placówki,
Kierunek działań szkoły w kolejnych latach
2022/2023
„Miłość i zgoda rodzinna, przyjaźń i życzliwość ludzi są nieocenionymi skarbami, które najcięższe burze przetrwają” – kształtowanie postawy miłości bliźniego i głębokiej wiary w Boga oraz uwrażliwienie na potrzeby drugiego człowieka wzorem Z. Sz. Felińskiego – orędownika świętości i miłosierdzia – WIARA – MIŁOŚĆ – RODZINA
2023/2024
„Jest znacznie łatwiej burzyć niż budować, szkodzić niż pomagać, nienawidzić niż kochać” (A. Fredro) – rozbudzanie w uniach wrażliwości na potrzeby innych, budowanie dobrych relacji oraz kształtowanie postawy otwartości wobec otaczającego świata – OTWARTOŚĆ – DOBROĆ – WRAŻLIWOŚĆ
2024/2025
„Żeby świat był lepszy, potrzebna jest miłość do każdego człowieka” – rozwijanie kompetencji międzykulturowych, edukowanie i kształcenie szacunku dla tradycji i kultur innych narodów oraz wdrażanie do gotowości pokojowego rozwiązywania konfliktów – SZACUNEK I POKÓJ
2025/2026
„Ojczyzna , to nie kraj, w którym mieszkasz, ale kraj którego potrzebujesz i który potrzebuje ciebie” – krzewienie wśród dzieci postaw patriotycznych poprzez umiłowanie kraju ojczystego, gotowość poświęcenia się dla własnego narodu oraz wdrażanie troski o losy ojczyzna. Przybliżenie wzorów osobowych prawdziwego patrioty – BÓG- HONOR- OJCZYZNA
2026/2027
„Language is to the mind more than light is to the eye” (W. Gibson) – odkrywanie możliwości poznawania świata i ludzi poprzez komunikację wielojęzyczną oraz rozbudzanie zainteresowania różnymi kulturami – LET’S TALK – KOMUNIKACJA